Komunikace

Jak asertivně zvládnout náročnou komunikaci

Termíny: 14. 5. 2024

Máte tendenci vyhýbat se konfliktům a obtížným situacím při jednání s klienty, kolegy, šéfem? Stává se vám, že odsouhlasíte pro vás nevýhodné návrhy, jen abyste si někoho nerozhněvali, aby nebyla hádka a dusno? Potom je tento kurz ideální pro vás. Na kurzu se naučíte asertivní techniky a posílíte se v jejich použití v každodenní praxi. Naučíte se komunikovat rovnocenně, prosazovat své vlastní potřeby a lépe odolávat tlaku okolí. Posílíte si dovednost otevřené komunikace, v níž vyjadřujete své potřeby, uvědomujete si své vlastní zájmy a přestanete se bát konfliktů. 

Lektorka: Mgr. Martina Havlíková
Jak dlouhý je kurz: 8 hodin

Více

Jak přesvědčivě mluvit o práci v soc. službách

Termíny: 21. 5. 2024

Kurz chce povzbudit a motivovat sociální pracovníky, koordinátory sociálních služeb a vůbec všechny z neziskového sektoru, aby mluvili o své práci a šířili její význam ve společnosti. K tomu vám poskytne praktické tipy a nástroje, jak to přesvědčivě dělat. Umění někoho přesvědčit vychází z toho, že dobře chápeme, co druhý chce slyšet, jaké odpovědi mu můžeme nabídnout a jak je formulovat, aby jim rozuměl. V kurzu se proto těmto tématům budete věnovat na příkladech ze sociálních služeb a neziskového sektoru. Naučíte se, jak si stanovit konkrétní cíl, jak přemýšlet o cílové skupině i na to, jak nabídnout dobrý a srozumitelný obsah. 

Lektorka: Mgr. Eva Bělocká, DiS. 
Jak dlouhý je kurz: 8 hodin

Více

Kritika: co přináší a jak na ni reagovat

Termíny: 24. 5. 2024 13. 12. 2024

 Zajímá vás, jak přijmout kritiku? Kurz vám přinese inspiraci a nové pohledy na to, jak zdravě a smysluplně kritiku přijímat a zpracovávat. Naučíte se, s jakými pocity se můžete setkat a jak si s nimi poradit. Dozvíte se, jak může kritika souviset s naším sebevědomím nebo zda můžeme svoje reakce na kritiku změnit. 

Lektorka: Mgr. Nela Mátlová
Jak dlouhý je kurz:  8 hodin

Více

Manipulace a lež: jak si s nimi poradit

Termíny: 3. 10. 2024

Chcete zvládat manipulativní jednání ze strany klienta v nepříznivé životní situaci? Na kurzu se seznámíte s tématem manipulace a lži a dozvíte se, jak s ní pracovat. Pochopíte, proč lidé lžou, a budete umět rozpoznat manipulativní chování. Naučíte se chránit se před manipulací a lží a získáte zdravé reakce na manipulaci a lži ze strany klientů sociálních služeb. Díky modelovým situacím a cvičením si osvojíte, jak prakticky zacházet s lží a manipulací. 

Lektor: Bc. Michal Šalplachta, DiS.
Kolik času strávím na kurzu: 8 hodin

Více

Úvod do nenásilné komunikace

Termíny: 17. 10. 2024

Komunikujte s respektem a porozuměním. Přihlaste se na kurz a objevte principy Nenásilné komunikace (Nonviolent Communication). Tuto unikátní metodu můžete využít ve svém každodenním životě, ale i v konfliktních situacích při práci s klienty. Cílem kurzu je prohloubit vaše porozumění sobě i druhým a změnit způsob, jakým mluvíte a nasloucháte. Díky Nenásilné komunikaci dokážete proměnit slovní obviňování a soudy a místo totoho budete schopni jasně vyjádřit své potřeby a tím budovat důvěru ve vašich vztazích. 

Lektor: Mgr. Nela Mátlová
Jak dlouhý je kurz: 8 hodin

Více

Základy asertivity pro vedení rozhovoru

Termíny: 22. 10. 2024

Rozviňte své znalosti asertivních práv, povinností, zásad a praktických technik. Naučte se jednat asertivně a věcně v prostředí sociálních služeb. Osvojte si vhodné způsoby obrany proti pasivitě, agresi i manipulaci a rozviňte svoji schopnost vyjádřit se a prosadit se přiměřeným způsobem. Získané informace vám pomohou posílit vlastní sebevědomí, dovednost vyjádřit asertivně svůj postoj i pocity. Díky tomu posílíte svoji sebeúctu a respekt u druhých i k druhým. V neposlední řadě posílíte své vnitřní asertivní nastavení, které vám pomohou lépe ustát a překonat emočně náročné situace.

Lektrorka: Mgr. Martina Havlíková
Jak dlouhý je kurz: 8 hodin

Více

Zdravé hranice ve vztahu s klientem

Termíny: 23. 10. 2024

Zajímá vás téma hranic při práci v pomáhajících profesích? Na kurzu pochopte, proč je dobré rozumět hranicím ve vztahu k sobě samému a ve vztazích k lidem okolo nás. Dozvíte se, proč jsou hranice při práci s lidmi důležité a jaké důsledky pro nás mohou mít nefunkčně nastavené hranice. Poznáte, jaké máte možnosti a nástroje nastavit si hranice nebo jak se můžeme bránit, když je někdo atakuje. Porozumíte, jak souvisí se schopností říci ne, osobní zodpovědností a syndromem vyhoření. Účastníci si osvojí základní relaxační techniky, které vedou ke snížení stresu.

Lektor: Mgr. Jan Kozák, DiS.
Jak dlouhý je kurz: 8 hodin

Více

Jak být opravdový ve vztahu ke svému okolí

Termíny: 12. 11. 2024

Dokážete sdělovat svoje autentické pocity v rozhovoru s druhými lidmi? Díky kurzu pochopíte, co se při interakci s druhými lidmi ve vás skutečně odehrává a jak o tom mluvit žádoucím způsobem. Budete pracovat pomocí aktivizačních modelových komunikačních cvičení, ve kterých si vyzkoušíte rozdílné pozice v dialogu, práci s gestem, tělovým tonusem, mimikou. Program kurzu je veden interaktivní formou, která je doplněna o teoretický souhrn, diskusi skupiny, práci s modelovými situacemi a cvičeními založenými na improvizačních technikách.

Lektor: Mgr. Jaromír Strahovský
Jak dlouhý je kurz: 8 hodin

Více

Jak zvládat náročné komunikační situace

Termíny: 14. 11. 2024

Pracujte na svých komunikačních dovednostech. Poznejte různé typy náročných komunikačních situací i způsob, jak jim předcházet. Naučte se, jak se zachovat, pokud takové situace nastanou. Díky kurzu se budete umět vyvarovat nedorozumění v případě, že dojde ke konfliktu. Navíc ho zvládnete vyřešit tak, aby byly s výsledkem spokojené (nebo alespoň srozuměné) všechny strany konfliktu. Osvojíte si také praktické techniky, které budete moci využít při zvládání intenzivních emocí v komunikaci.

Lektorka: Mgr. Pavla Frňková
Jak dlouhý je kurz: 8 hodin

Více

Jak na vztek aneb "uklidni se" nefunguje

Termíny: 22. 11. 2024

Chcete umět adekvátně reagovat na vztek a agresi u klientů? Seznamte se s příčinami, jednotlivými druhy agresivního chování i hlavními zásadami prevence agresivního chování. Poznejte, jaké jsou fáze agresivního chování a jaké situace ho mohou vyvolat. V navazující praktické části se účastníci pomocí modelování rozhovorů naučí, jak dobře komunikovat s klientem, který se chová agresivně. Během celého kurzu bude i dostatečný prostor pro reflexi vlastního vzteku a agrese. 

Lektorka: Mgr. Nela Mátlová
Jak dlouhý je kurz: 8 hodin

Více