Manipulace a lež: jak si s nimi poradit
Cílová skupina účastníků kurzu
pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci, osoby pečující, vedoucí pracovníci
Popis kurzu
Při jednání s klienty v nepříznivé sociální situaci se pracovníci často setkávají s manipulací a lhaním ze strany klientů. Toto jejich jednání se podílí na udržování a zhoršování jejich nepříznivé sociální situace. Zvládání tohoto jednání je důležitým aspektem při posilování klientů a podpoře jejich sociálního začlenění. Účastníci se na kurzu seznámí s tématem manipulace a lži, ujasní si, proč lidé lžou, naučí se rozpoznat manipulaci a lež, naučí se před lží a manipulací chránit a naučí se na manipulaci a lež ze strany klientů sociálních služeb zdravým způsobem reagovat. Na modelových situacích a praktických nácvicích si zvládání lži a manipulace vyzkoušejí.
Jednotlivá témata:
- Co je to manipulace a lež a jaký je její význam u klientů sociálních služeb.
- Jak rozpoznat manipulaci a lež u klientů sociálních služeb.
- Jak zvládat manipulaci a lež při práci s klientem sociálních služeb.
- Praktický nácvik zvládání manipulace a lži
Kód kurzu: 9929
Rozsah semináře: 8 hodin akreditovaného vzdělávání
Č. akreditace: A2020/0184-SP/PC/PP/VP
Lektor: Bc. Michal Šalplachta, DiS.
Forma výuky: prezenční
Cena: 2 150 Kč
Ukončení kurzu
Podmínkou vydání osvědčení je:
- 100% účasti na výuce stvrzená podpisem na prezenční listině
- rekapitulace obsahu kurzu