Jak asertivně zvládnout náročnou komunikaci na pracovišti
Cílová skupina účastníků kurzu
pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci, osoby pečující, vedoucí pracovníci
Popis kurzu
Máte tendenci vyhýbat se konfliktům a obtížným situacím při jednání s klienty, kolegy, šéfem? Stává se vám, že odsouhlasíte pro vás nevýhodné návrhy, jen abyste si někoho nerozhněvali, aby nebyla hádka a dusno? Je pro vás přirozené držet se během jednání a porad v pozadí, i když máte návrhy, podněty...prostě máte co říct? Potom by tento kurz mohl být pro Vás. Cílem kurzu je rozšířit repertoár asertivních technik a posílit jejich použití v každodenní praxi. Naučíte se komunikovat rovnocenně, prosazovat své vlastní potřeby a lépe odolávat tlaku okolí. Cílem programu je nejen praktický nácvik asertivních formulací a technik, ale hlavně změna postoje (pochopení svých vlastních nefunkčních postojů a myšlenkových stereotypů a nastavení si postoje asertivního). Kurz posílí dovednost otevřené komunikace, v níž vyjadřujete své potřeby, uvědomujete si své vlastní zájmy a přestanete se bát konfliktů. Vnímáte asertivitu jako cestu k dialogu a k dohodě.
Jednotlivá témata:
- Význam a přínos asertivity v každodenním využití při práci s klienty v sociálních službách, při komunikaci s kolegy. Asertivní postoj a nastavení.
- Teoretický základ technik, práce s kritikou, asertivní ne, žádost o laskavost a další.
Práce s odmítnutím. Já a moje zájmy, potřeby.
Jak asertivně říci NE, když někdo vytváří nátlak.
Jak si asertivně poradit s kritikou.
Jak prosazovat oprávněné požadavky.
Jak asertivně přijímat a dávat komplimenty.
Jak asertivně ukončovat nežádoucí rozhovory. - Korektně sebeprosazující chování vůči kolegům, klientům
Zvládání hněvu, agresivity, nátlaku a manipulace asertivními technikami
Asertivita v profesionálních vztazích při předávání informací, sebeprosazování, vyjadřování pozitivních i negativních pocitů, navázání a udržování pracovních rozhovoru. - Zvládání různých typů problémových situací s použitím asertivních technik dle požadavků pracovníků a pracovních situací.
Procvičení situací, nácvik ocenění, odmítnutí požadavků.
Podávání zpětné vazby jako pokusu o změnu chování podřízeného žádoucím způsobem
Kód kurzu: 99190
Rozsah semináře: 8 hodin akreditovaného vzdělávání
Č. akreditace: A2021/1349-SP/PC/PP/VP
Lektor: Mgr. Martina Havlíková
Forma výuky: prezenční
Cena: 1 650 Kc (cena pro zaměstnance DCHB je 1480 Kč)
Ukončení kurzu
Podmínkou vydání osvědčení je:
- 100% účasti na výuce stvrzená podpisem na prezenční listině
- rekapitulace obsahu kurzu